Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Rebels' Playground
Een leuk forum voor tieners over o.a muziek. Je kunt er ook je verhalen (fanfiction, of andere verzonnen verhalen), gedichten, songteksten en tekeningen op kwijt. Maar je kunt natuurljk ook gewoon chatten! Veel plezier op dit fourm! x -Admin&Mods
Aantal berichten : 175 Leeftijd : 31 Woonplaats : Wassenaar Registration date : 13-01-09
Onderwerp: Vlaamse woorden zo jan 18, 2009 1:06 am
Voor de Nederlanders onder ons een lesje vlaams.
Ik zelf ben een nederlander maar ik ken wel 1 en het ander. En het meeste komt van het andere forum.
Snelle gasten = Knappe jongens Ambetant (ambeteren) = irritant (irriteren) Schoon = mooi Amai! = uitroep van verbazig Salut = Tot ziens, .. Zen = zijn .. bv Zen ogen zijn mooi Goesting = zin, trek Seut = dom wicht Wuk = wat Voila = ziezo Wassen = schoonmaken .. bv Ik ging mijn computermuis gaan wassen Kissak = vuilaard Sebiet = Straks Ik ben tam = ik ben lui plezant= leuk rap= snel telefoneren = bellen foef = k * t
Als je er nog weet, zet ze hier maar.
Sandrakoekje Dreumes
Aantal berichten : 10 Leeftijd : 30 Woonplaats : Breda Registration date : 22-02-09
Onderwerp: Re: Vlaamse woorden ma feb 23, 2009 12:03 am
Ik kom uit Breda, en daar zeggen we soms Amai! als ik me niet vergis is dat ook belgs maaroke, ik woon bijna op de grens!
Angel Moderator
Aantal berichten : 112 Leeftijd : 32 Woonplaats : Netherlands Registration date : 13-01-09
Onderwerp: Re: Vlaamse woorden ma feb 23, 2009 1:47 pm
Haha die woorden zijn echt melig!
lies Newbie
Aantal berichten : 43 Leeftijd : 32 Woonplaats : hierzoo Registration date : 23-02-09
Onderwerp: Re: Vlaamse woorden ma feb 23, 2009 11:18 pm
een seut is niet echt een dom wicht, eerder, najah, een nerd (;
Tease Admin
Aantal berichten : 175 Leeftijd : 31 Woonplaats : Wassenaar Registration date : 13-01-09
Onderwerp: Re: Vlaamse woorden ma feb 23, 2009 11:19 pm
Blub, had dat geschreven en zij is belgisch
Blub Moderator
Aantal berichten : 66 Leeftijd : 28 Woonplaats : - Registration date : 14-01-09
Onderwerp: Re: Vlaamse woorden ma feb 23, 2009 11:21 pm